کمپانی مایکروسافت به‌تازگی بسته به‌روزرسانی اکتبر 2018 (بیلد 1809) خود را به‌صورت جهانی برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرده و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در طی روند نصب، فرآیند عرضه بسته به‌روزرسانی را مرحله به مرحله به انجام رسانده است، اما به نظر می‌رسد که با وجود تمهیدات کمپانی مایکروسافت جهت کاهش احتمال بروز مشکلات مختلف، باز هم برخی از مصرف‌کنندگان دچار باگ‌های نرم‌افزاری شده‌اند.

برخی از کاربران ویندوز 10 پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود به بیلد 1809 گزارش داده‌اند که فایل‌های شخصی آن‌ها در مسیرها و کتابخانه‌های پیش‌فرض ویندوز (فولدرهای documents ،photos ،downloads و …) بدون اعلام هر گونه اخطاری پاک شده و هیچ‌گونه گزینه و یا روشی برای بازگردانی مجدد آن‌ها نیز وجود ندارد. این مشکل برای آن دسته از افرادی به وجود آمده است که فرآیند به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را به‌صورت خودکار از نسخه پیشین (بسته Redstone 4 یا آپدیت آوریل 2018) به نسخه فعلی به انجام رسانده‌اند (با استفاده از بخش ویندوز آپدیت). بر طبق گفته یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی:

“این مشکل برای یکی از رایانه‌های شخصی من رخ داده است. دیسک جامد SSD را از رایانه فعلی خارج و با استفاده از تبدیل درگاه ساتا به یو‌اس‌بی 3 به کامپیوتر اصلی متصل و مشاهده کردم که درایو تقریباً خالی از اطلاعات است. بنده پیشتر از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده بوده‌ام، بنابراین ضرر آن‌چنانی متوجه من نشد. تنها محتویاتی که پس از اتصال دیسک جامد توانستم مشاهده کنم فولدر Windows.old و پرونده معمولی نسخه آپدیت شده ویندوز بود”.

در حال حاضر هیچ‌گونه بیانیه رسمی از جانب کمپانی مایکروسافت در خصوص علت بروز مشکل حذف یک‌باره اطلاعات از مسیرهای کتابخانه‌ای ویندوز 10 منتشر نشده و به نظر می‌رسد که روشی جهت مرتفع سازی و یا ریکاوری مجدد محتویات نیز وجود ندارد؛ حتی بازگرداندن مجدد سیستم‌عامل به وضعیت پیشین خود (بسته به‌روزرسانی آوریل 2018) نیز در رفع مشکل و نمایش دوباره فایل‌ها تأثیرگذار نبوده و تنها تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ) از اطلاعات قبل از انجام فرآیند به‌روزرسانی ویندوز به بیلد 1809 (بسته به‌روزرسانی اکتبر 2018) به‌عنوان راه‌حلی تأثیرگذار مطرح شده است.

منبع: WindowsLatest

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!