افزونه‌های کروم هر چند دست کاربران را برای شخصی‌سازی مرورگر و افزایش کارایی آن باز گذاشته اما از طرف دیگر فرصتی را به هکرها داده تا با انتشار افزونه‌های مخرب، اطلاعاتی که می‌خواهند را به دست بیاورند. دیروز گوگل تایید کرد که به زودی در مجموعه اقداماتی این مشکلات را برطرف کرده و به حداقل می‌رساند:

گوگل اجازه خواهد داد تا محدودیت‌هایی برای افزونه‌ها بگذارید. یعنی می‌توانید مشخص کنید تا افزونه‌ها در چه سایت‌هایی فعالیت داشته‌ باشند و کجا غیر فعال باقی بمانند.
اهالی مانتن ویو با دقت بیشتری فعالیت‌ افزونه‌هایی که فشار زیادی به مرورگر می‌آورند را کنترل کرده و آن‌هایی که کدهای اصلی برنامه‌نویسی‌شان مبهم است را رد می‌کند.
گوگل از سال 2019 سازندگان افزونه‌ها را مجبور می‌کند تا از تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند. اینگونه هکرها کارشان برای اینکه اکانت سازنده را بگیرند و یک نسخه مخرب از افزونه‌ها را به انتشار برساند، سخت‌تر می‌شود.
در کنار این سه کار، گوگل برنامه دارد تا در آینده‌ای نزدیک نصب افزونه از وب‌سایت‌های شخص ثالث را غیر فعال کند. بنابراین از این به بعد باید به فروشگاه Chrome Web بروید و آنجا در کنار خواندن اطلاعات مربوط به افزونه‌ها، هر کدام را که خواستید نصب کنید. در حال حاضر بیش از 180 هزار افزونه برای کروم در دسترس است.

بد نیست بدانید در سال 2015 گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد از هر ده افزونه یکی از آن‌ها مخرب است.

منبع : akharinkhabar.ir

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!