یکی از توزیع‌های اوبونتو zorinos است. زورین بیش‌تر برای افراد ویندوزی طراحی شده و کاربران ویندوزی به راحتی می‌توانند به دنیای گنو/لینوکس مهاجرت کنند. ما امروز قصد داریم که دسکتاپ زورین را در اوبونتو اجرا کنیم.

ابتدا باید بگم که زورین فقط یک تم GTK+ به همراه چند پلاگین برای دسکتاپ گنوم است. ما می‌توانیم با نصب کردن پلاگین‌های زورین در گنوم، دسکتاپ زورین را شبیه‌سازی کنیم البته ما اینجا تم GTK زورین را نصب نمی‌کنیم و فقط پلاگین‌های آن را نصب می‌کنیم. اگر گنوم نصب نکرده‌اید ابتدا آن را با استفاده از ترمینال نصب کنید.

sudo apt-get update
sudo apt-get -y dist-upgrade
sudo apt-get install -y ubuntu-gnome-desktop

بعد از اینکه دانلود به اتمام رسید او شما پیام می‌دهد که شما می‌خواهید صفحه‌ی بالا آمدن سیستم‌تان چه شکلی باشد. LightdmVSGdm3

اگر گزینه‌ی lightdm را انتخاب کنید مثل قبل باقی می‌ماند ولی اگر gdm را انتخاب کنید. بعد از بوت سیستم با این صفحه مواجع می‌شوید. GDM-LoginForm این دیگر به شما بستگی دارد. ولی من gdm رو بیش‌تر می‌پسندم. حالا دیگر گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از نصب کامل سیستم خود را ریبوت کنید. اگر در هنگام نصب gdm را انتخاب کرده‌اید ابتدا روی یوزر خود کلیک کنید و بعد آیکن تنظیمات را فشار دهید و بعد Gnome را انتخاب کنید.

GDM-LoginForm2 ولی اگر lightdm را انتخاب کرده‌اید بر روی عکس اوبونتو کلیک کنید و Gnome را انتخاب کنید. LightDM حالا شما میزکار گنوم را نصب کرده‌اید. اکنون باید پلاگین‌ها را نصب کنید. برای این کار ترمینال را باز کنید و متن زیر را تاپ کنید.

sudo add-apt-repository ppa:zorinos/stable
sudo sh -c "echo 'deb http://download.opensuse.org/repositories/home:/Horst3180/xUbuntu_16.04/ /' > /etc/apt/sources.list.d/arc-theme.list"
cd
wget -nv http://download.opensuse.org/repositories/home:Horst3180/xUbuntu_16.04/Release.key -O Release.key
sudo apt-key - < Release.key
sudo apt-get update
sudo apt-get install -y arc-theme zorin-icon-themes gnome-tweak-tool gnome-shell-extension-zorin-dash gnome-shell-extension-zorin-media-controls gnome-shell-extension-zorin-menu gnome-shell-extension-zorin-overview gnome-shell-extension-zorin-panel gnome-shell-extension-zorin-taskbar gnome-shell-extension-zorin-tray gnome-shell-extension-zorin-window-list-bottom-panel gnome-shell-extension-zorin-window-list-main-panel gnome-shell-extensions-zorin-desktop 
gnome-tweak-tool

البته اگر از ورژن اوبونتوی ۱۶.۰۴ استفاده نمی‌کنید جای xUbuntu_xx.xx ورژن اوبونتوی خود را قرار دهید. حال با چنین پنجره‌ای مواجع می‌شوید. Gnome-Tweark-Tool حالا شما امکان این رو دارید که گنوم خود را شخصی‌سازی کنید. در قسمت GTK+ شما باید Arc را انتخاب کنید. در قسمت Icons شما به دلخواه یکی را انتخاب کنید. حال نوبت به فعال کردن پلاگین‌ها می‌رسد. به قسمت extensions بروید و لیست زیر را فعال کنید.

Zorin media controls, Zorin menu, Zorin overview, Zorin panel, Zorin taskbar, Zorin tray

حالا به قسمت Desktop بروید و Icons on Desktop را فعال کنید. بعد به قسمت Windows بروید و maximize و minimize را نیز فعال کنید. حال سیستم را ریبوت کنید و دوباره لاگین کنید. و از دسکتاپ زورین لذت ببرید Gnome-Tweark-Tool Gnome-Tweark-Tool Gnome-Tweark-Tool

بن مایه: http://linuxihaa.ir/

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!